Společnosti

Najít správné lidi do firmy není snadné!

Pro větší firmy není neobvyklé si najmout takzvaného lovce hlav, který pomáhá najít správné kandidáty na pozice, které je nutné obsadit. Takové osoby se nazývají již i v běžné češtině headhunteři. Do hledáčků takových lidí se nedostane jen tak někdo. Hledají mezi největšími odborníky, specialisty a profesionály.
Dříve se výraz lovec hlav používal ve zcela jiném kontextu, ale s dobou se význam tohoto spojení změnil. Od šedesátých let minulého století tak přeneseně nazýváme člověka, který firmám pomáhá vyřešit obsazení špičkových manažerských pozic. V podstatě se stále takový člověk snaží ulovit toho nejlepšího budoucího zaměstnance, kterého je možné na trhu práce sehnat.manažer při práci
Lovci se zaměřují vyloženě na to management a někdy i střední management. Klienti většinou poptávají šéfy do firem, finanční manažery, výborné právníky. Prostě ty nejlepší z nejlepších. Podle rozhovorů s headhuntery je jasné, že nejvíce se hledají lidi do obchodu. Tam jsou údajně potřeba i v době krize. O to víc v době konjunktury. Dále se hodně hledají zaměstnanci na pozice lidských zdrojů.
Co je důležité?
Společnosti většinou požadují, aby kandidáti na pozice byli

  • samostatní
  • flexibilní
  • pozitivní
  • otevření

a aby měli

  • správný přístup
  • zkušenosti.


dav zaměstnanců
Jaké zkušenosti se cení?
Podle hledačů správných lidí na jednotlivé pozice, je důležité, aby kandidáti splňovali samozřejmě odborné požadavky. Většinou však není v moci ani tech nejlepších splňovat všechno, co si firmy v požadavcích určí, tedy je pak potřeba, aby se specifikovalo, jaké dovednosti a schopnosti jsou nutností a zároveň, jaké z požadavků je možné neřešit a dotyčného doučit. Samozřejmě pak hraje prim to, zda je osobnost dostatečně kreativní, přemýšlivá a zda má motivaci se učit a ambice uspět!
Často se stává, že lovci hlav oslovují spíše lidi, kteří zaměstnání mají, než by hledali mezi lidmi, kteří práci hledají.