Smůla
Přichází to bez varování, bez upozornění, prostě naráz a je to tady. Nezáleží na tom, co to je, ale většinou to bývá něco s vodou nebo plynem. Pokud je to plyn, je dobré uzavřít hlavní uzávěr a prchnout někam do daleka. Pokud voda, také uzavřít uzávěr, ale v tomto případě vyčkat doma.
Oba případy však mají jedno společné, a to totiž něco jako pohotovost. Tak jako je zde pro lidi, tak je zde i pro tyto případy a říká se jí havarijní služba. Ta může zachránit opravdu hodně, pokud je ovšem zavolána včas. Když už jsou místo domu jen základy a střecha u souseda, je pak její volání naprosto zbytečné.
Samozřejmě, že tohle je již extrémní případ hodný černé kroniky, ale i to se může stát.
Jak se v případě katastrofy zachovat je popsáno výše, ale havarijní službu budete asi muset volat v každém případě. Jejich příjezd je dostatečně rychlý a pokud se vše odehraje v jednom dni, neúčtuje si firma ani žádné poplatky a příplatky, což není zase tak samozřejmé u jiných firem.
Havarijní případy lze leckdy pominout a nemusí k nim vůbec docházet. Pokud máte jen podezření na něco, co není zcela v pořádku, nebo se vám něco nezdá například u spotřeby plynu, volejte je také. Ne tedy přímo havarijní služby, ale stejnou firmu. Je lépe zaplatit za preventivní prohlídku a kontrolu nežli pak zaplatit cenu nejvyšší. Totéž platí i pro vodu, pokud někde na zdi vidíte vlhké fleky a spotřeba vody stoupá, je pravděpodobné, že někde dochází k jejímu úniku a tu je nutno opět volat stejnou firmu, která má prostředky, aby případný únik zaměřila a také mu ihned zabránila pokračovat. Tím pádem jste si ušetřili další zbytečné problémy a další komplikace.
Nuže, dobře si zapište telefonní číslo této firmy, nevíte totiž, kdy jej budete potřebovat a pak již na jeho hledání nezbývá času. Proto je opravdu dobré mít jej po ruce a tím urychlit případné řešení problému.